Fond mikroprojektů
v rámci programu přeshraniční spolupráce Interreg V-A
Česká republika - Polsko
Dokumentace FM
Doba realizace projektu - změna v mikroprojektu
V odůvodněných případech, kdy je znemožněno realizovat činnosti v projektu z důvodu epidemiologického nebezpečí, je možné realizovat mikroprojekt po dobu delší než 18 měsíců. Každý takový případ bude posuzován individuálně. Rozhodnutí v této věci přijímá Euroregionální řídící výbor (možné i v oběžné proceduře) po odůvodnění poskytnutém partnerem FM.
Upozornění:
Projektová žádost se vyplňuje v systému MS2014+: https://mseu.mssf.cz/
(Postup: Žadatel → Nová Žádost → 11 - INTERREG V-A Česká republika - Polsko → Výzva v rámci fondu mikroprojektů Nisa)
Projektovou žádost předkládá žadatel Správci (ERN) elektronicky, přes systém (generátor žádostí) a potvrzuje ji kvalifikovaným elektronickým podpisem.
!!! K podání projektové žádosti je tedy nutné zajistit si platný elektronický podpis. Více informací k elektronickému podpisu naleznete zde: http://www.postsignum.cz/
Elektronický podpis (příručka ke stažení)
Příprava projektové žádosti
- Směrnice pro žadatele (účinnost od 10.05.2022)
- Směrnice pro žadatele (účinnost od 24.11.2021)
- Směrnice pro žadatele (účinnost od 20.12.2018)
- Směrnice pro žadatele (účinnost od 01.10.2016)
- Směrnice pro žadatele (účinnost od 04.12.2015)
- Vhodní příjemci dotace ČR
- Vhodní příjemci dotace - bez právní subjektivity (platné od dubna 2020)
- Vhodní příjemci dotace - bez právní subjektivit
- Vhodní příjemci dotace/partneři PL
- Definice ukazatelů - Indikátory výstupu a výsledku (Informace vztahující se k Projektové žádosti - Indikátory výsledku a výstupu)
- Analýzy, koncepce a strategie Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa a Libereckého kraje (Informace vztahující se k Projektové žádosti - Vazba projektu na regionální strategie, koncepce atd.)
- Aktualizovaná Příručka ovládání webového portálu MS2014+ (prosinec/2021)
- Příručka ovládání webového portálu MS2014+
Povinné přílohy k projektové žádosti - formuláře
- Seznam povinných příloh k projektové žádosti
- Doklad o vhodnosti partnera
- Doklad jednatelského oprávnění
- Dohoda o spolupráci - pro projekty s Vedoucím partnerem (A)
- Nové - Prohlášení o partnerství - pro projekty samostatné (C) a partnerské (B) (od 14.10.2021)
- Prohlášení o partnerství - pro projekty samostatné (C) a partnerské (B)
- Prohlášení o partnerství - pro projekty samostatné (C) a partnerské (B)
- Podrobný rozpočet projektu - pro projekty s Vedoucím partnerem (A)
- Podrobný rozpočet projektu - pro projekty samostatné (C) a partnerské (B)
- Seznam pracovních pozic a popis jejich pracovních náplní
- Čestné prohlášení českého VP_PP_Žadatele_platné od 20.11.2019
- Čestné prohlášení (stará verze)
- Identifikace bankovního účtu
Podrobný rozpočet projektu nahrajte do systému ve formátu .XLS a ve formátu .PDF s podpisem.
Specifické přílohy (pouze k některým typům projektů)
- Mapa, místopisné náčrty s umístěním projektu – libovolná forma, z níž bude patrné zobrazení lokalizace všech klíčových aktivit projektu všech partnerů v pohraničí
- Přílohy pro projekty obsahující stavební práce
- Prohlášení žadatele zajistit využitelnost studie, strategie, plánů v praxi
- Tabulka (výpočet) pro projekty vytvářející příjmy
Hodnocení mikroprojektu
Realizace
- Prostudujte si pečlivě záložku "Publicita"
- Prezenční listina
- Metodický pokyn pro způsobilost výdajů a jejich vykazování
- Pravidla způsobilosti pro konkrétní kategorie výdajů
- Vzor Smlouvy o financování mikroprojektu
- Žádost o změnu (Postup v systému MS2014+)
Zadávání veřejných zakázek
- Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek 2014 - 2020 (verze 4 - březen 2017)
- Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek 2014 - 2020 (verze 3 - červenec 2014)
- Příručka pro vyplnění modulu veřejné zakázky (verze platná od 29. 11. 2017)
Vyúčtování mikroprojektu
Do Soupisky dokladů - "SD-1 Účetní/daňové doklady" - uvádějte k jednotlivým dokladům do kolonky "Popis výdaje":
1) Číslo daňového dokladu (faktury) uvedené na dokladu dodavatelem
2) Popis/identifikaci výdaje
3) Číslo řádku z poslední aktuální verze dokumentu "Podrobný rozpočtu projektu", ke kterému se doklad (výdaj) vztahuje
- AKTUÁLNÍ_Náležitosti_dokladování
- Náležitosti dokladování
- Náležitosti dokladování pro období 2014-2020 pro programy Cíl2 (CRR 2. verze 15. 9. 2019)
- Náležitosti daňového dokladu
- Příručka pro správu projektu V SYSTÉMU - Soupiska dokladů, Dílčí zpráva o realizaci, Žádost o platbu, Souhrnná zpráva o realizaci, Veřejné zakázky, Žádost o změnu, Zpráva o udržitelnosti (platné od 17.5.2019)
- Check list - pro formální kontrolu předložené dílčí zprávy o realizaci a soupisky dokladů
Dílčí soupiska dokladů:
Pozor od 1.10.2019 jsou platné nové verze dokumentů viz níže.
- Čestné prohlášení k vyúčtování (od 1.10.2019)
- Rekapitulace mzdových výdajů (od 1. 1. 2021)
- Rekapitulace mzdových výdajů (od 1. 7. 2019)
- Sestava Přehled dobrovolné práce (od 1.10.2019)
- Sestava Přehled pracovních cest (od 1.10.2019)
- Sestava timesheet u PP a protokol u DPP_DPČ (1.10.2019)
- Prohlášení o plátcovství/neplatcovství DPH k vyúčtování mikroprojektu (platné do 30. 9. 2019)
- Rekapitulace mezd
- Sestava Protokol o provedení práce pro DPP a DPČ
- Sestava Timesheet u pracovních poměrů
- Sestava Přehled pracovních cest (do 30.9.2019)
- Čestné prohlášení k cestovnému (platné do 30. 9. 2019)
- Čestné prohlášení ke středisku (platné do 30. 9. 2019)
- Přehled dobrovolné práce
- Náležitosti dokladování (verze CRR )
- Náležitosti dokladování pro období 2014-2020 pro programy Cíl2 (CRR 2. verze 15. 9. 2019)
- Prohlášení o nedoplňování Dílčí soupisky dokladů a Dílčí zprávy o realizaci projektu nad rámec výzvy
Žádost o platbu
- Čestné prohlášení k Žádosti o platbu (typ projektu A)
- Čestné prohlášení k žádosti o platbu (typ projektu B,C)
Udržitelnost projektu
Upozornění:
Povinnost zveřejňování objednávek / smluv
V souvislosti s účinnosti zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) jsou čeští žadatelé, vedoucí partneří, projektoví partneři (koneční uživatelé) vymezení v § 2 tohoto zákona povinni uveřejnit soukromoprávní smlouvy /objednávky v registru smluv dostupném na https://smlouvy.gov.cz
To platí také pro dodatky těchto smluv. Navíc v případě dodatků uzavřených po 1. 7. 2017 ke smlouvám, které byly uzavřeny před tímto datem, je nutné uveřejnit Společně s dodatkem i původní smlouvy vč. všech předcházejících dodatků.
Uveřejněním smlouvy se rozumí vložení elektronického obrazu textového obsahu smlouvy v otevřeném a strojově čitelném formátu a rovněž metadat definovaných v § 5 zákona o registru smluv.
Smlouva, na kterou se vztahuje povinnost zveřejnění v registru smluv, nabývá v souladu s ustanovením § 6 tohoto zákona účinnosti nejdříve dnem jejího zveřejnění.
Smlouvu / objednávku je dle § 5 odst. 2 zákona o registru smluv nutné zaslat správci registru smluv k uveřejnění prostřednictvím registru smluv bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uzavření smlouvy. Nebyla-Ii smlouva / objednávka zveřejněna prostřednictvím registru smluv ani do 3 měsíců ode dne, kdy byla uzavřena, je podle ustanovení § 77 tohoto zákona smlouva zrušena od počátku. V takovém případě budou jakékoliv výdaje vynaložené v souvislosti s takovou smlouvou považovány za nezpůsobilé.
Zveřejnění v registru je nutné prokázat potvrzením o uveřejnění, které bylo zasláno zveřejňujícímu subjektu do datové schránky.
V souvislosti s realizaci projektu se povinnost uveřejnění vztahuje na smlouvy / objednávky, jejichž plnění je vyšší než 50 000 Kč bez DPH.
Doklad o zveřejnění takovýchto smluv / objednávek v rámci realizace mikroprojektu předkládají koneční uživatelé svému správci spolu s vyúčtováním výdajů dané smlouvy /objednávky.