1. Dálnice A-4 (+ alternativní trasa)
Dálnice byla otevřena, ale v rámci alternativní trasy Zgorzelec-Boleslawiec je potřeba investic na realizaci mnoha důležitých úkolů včetně rekonstrukce mostu na silnici číslo 94.
2. Rychlostní komunikace A-3
Je po ukončení prací spojených s A4, nejdůležitější prioritou polské strany. To se týká především příjezdové komunikace do jeleniogórského regionu ze západní části Polska. V mezinárodním měřítku se jedná o alternativu ke komerčnímu provozu směřujícímu přes Jakuszyce. Vzhledem k nedostatku významnějších investičních činností během let 1993 - 2010 ztrácí tato komunikace bohužel na významu v kontextu soupeření s vyspělejším německým spojením v rámci tranzitního systému Sever-Jih (Evropy). V další části priorit zůstane silnice označena jako A3, a to navzdory oznámení, že případná realizace povede k její transformaci v rychlostní komunikaci.
3. Komunikační systém v Turoszowském regionu
Polská strana v roce 1996 definovala filozofii komplexního spojení v této oblasti na základě A4 (Zgorzelec) - Bogatynia - Sieniawka - Kopaczów. Investiční práce jsou realizovány od roku 1996, další činnosti jsou plánovány. Celý systém je podmíněn připojením polské strany do dopravního spojení s B178 (Německo) a R-35 (Česká republika).
4. Osa Zgorzelec-Jelení Hora - Bolków
Investiční práce jsou realizovány v rámci této priority od roku 1996. Novinkou je její prodloužení do Bolkowa což vyplynulo v důsledku opatření na podporu silnice A3 (S3), kde se předpokládá napojení na osu Zgorzelec - Jelení Hora na tuto silnici v blízkosti Bolkowa.
5. Středosudetská silnice: Kladská kotlina - Jelení Hora - Stara Kamienica- Świeradów Zdrój
Trasa této silnice vyplynula z vymezení samosprávy dolnoslezského vojvodství. Během schvalování této trasy došlo na úrovni místní samosprávy ke konzultacím, které vyústily v připojení níže uvedené trasy.
6. Osa Świeradów - Szklarska Poreba-Jelení Hora-Podgórzyn-Kowary s napojením na Sudetskou silnici
Jedná se o doplnění trasy vnitrosudetské silnice navazujíc na její multifunkční charakter. Důležité je, že trasy 5 a 6 tvoří jeden celek - osobitý dopravní koridor, ve kterém je brána v úvahu například cykloturistika.
7. Spojení Zawidów-Zgorzelec
Tato trasa navazuje na systém Turoszowské doliny, vede ke státní hranici v Zawidowie, čímž tvoří samostatnou komunikační osu zapojenou do systému českých silnic vzdálených od systému Trojzemí.
8. Spojení Leśna-Lubań-A4 - A18 (Gozdnica)
Během období 1996 - 2004 měla tato osa klíčový význam při zprovoznění silničního hraničního přechodu v Miloszowie. V současné době by mělo být úsilí směřováno na část Lubań - A4, která se stala populární trasou díky předání A4 do užívání. Současně se na této trase nachází důležitý bod v podobě vlakového nádraží ve Weglinci, a také napojení na dálnici A18 s napojením na Gozdnici a trasu podél hranice Lužické Nisy.
9. Spojení: A4 - Zlotoryja - Świerzawa - Jelení Hora - Krkonoše - Jizerské hory
Tato priorita se vztahuje k alternativě spojnice přes Strzegom na trase A4 do Jelení Hory. Nicméně je uvedení hor jako součástí osy důležité z hlediska cestovního ruchu, ale také pro místní silniční spojení, které vzhledem k zeměpisné specifičnosti vyžaduje zvláštní údržbu (zimní údržba, otázka přívalové povodně, trasy pro nouzové záchranné a hasičské sbory, apod.).
10. Spojení v rámci místní komunikace č. 297 na úseku hranice vojvodství do Pasiecznika, to znamená začlenění do trasy Jelení Hora - Zgorzelec.
11. Jelení Hora - Karpacz
Trasa byla zařazena vzhledem k její turistické funkci, zvláště zejména z důvodů potřeby investic spojených s bezpečností silničního provozu a cykloturistiky. Tato osa je součástí plánovaného jižního obchvatu Jelení Hory.
12. Spojení mezi okresními městy
Bylo konstatováno, že vzhledem k nadregionální povaze Euroregionu, by měl podporovat úsilí o dosažení spojení mezi okresy a kraji. V tomto ohledu mají členové SGP ERN svobodu při ohlašování některých investic za účelem jejich podpory pracovními a politickými (úmluvy, národní konference) strukturami (skupinami).
Tento výkaz obsahuje materiál, který svými prioritami doplní česká a německá strana a bude provedena analýza, jejíž efektem bude vytvoření seznamu společných priorit.
Bylo konstatováno, že specifikace horských silnic, a jejich náchylnost na další nebezpečí (např. povodně), vyžaduje zvláštní privilegium.
Kromě toho bylo rozhodnuto o podpoře veškerých činností zaměřených na získávání finančních prostředků z EU pro silniční projekty, včetně programů přeshraniční spolupráci.
Jako nejnaléhavější úkol byla přijata příprava společných projektů v rámci Euroregionu Nisa se zamřením na tvorbu technické dokumentace na opravy a stavby silnic.
3.V další části jednání představil Zbigniew Boboryko (Dolnoslezská služba silnic a železnic), prezentaci povodňových škod, a to zejména v oblasti trasy Zgorzelec-Bogatynia.
4.Silniční spojení Trojzemí a tématika mostu na styku tří hranic budou projednány na příštím zasedání.
5.Na příštím zasedání Eurexu bude vybráno následné rotující předsednictví (návrh bude předložen polskou stranou).